12 okt. 2011

Missa bussen

Skjutsade min dotter till busshållplatsen. Då vädret var höstlikt fick hon vänta i bilen och vi småpratade lite. När bussen kom blev det bråttom och dottern klev ut och skyndade sig till busshållplatsen. Jag upptäckte att hon inte hade någon väska med sig och ropade henne tillbaka. Hon sticker huvudet in i bilen och... jag får en blockering.


Helt plötsligt går tiden i slow motion och jag inser situationen: bussen är på väg bort, dottern väntar tålmodigt, om än stressad och jag får inte ur mig orden. Vad väljer jag? Strunta i väskan? Strunta i bussen? Jag kan inte ens säga "Strunta i det, spring!". Och medan allt detta snurrar i mitt huvudet hör jag mina egna ord pysa ur min min: "Behöver du ingen väska idag?"

Puh. Vi klarade det. Min fråga hann lämna min mun, min dotter hann med bussen.

-----

Tror du fortfarande att stamning inte är något problem? Tänk dig att ha en "dålig dag" med mycket stamning. Du ska till flygplatsen i tid. Halvvägs blir du stoppad av en polis som vill veta vart du är på väg och om du druckit. Behöver jag säga mer?

Tur att vi är vana. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar